Het begon met een SEO- en SEA-analyse

Als je toch een beetje twijfelt aan je online marketing bureau, wat doe je dan? Logochoc deed dit: een second opinion aanvragen bij Heers.

Na onze grondige SEO- en SEA-analyses en natuurlijk wat handige tips (we kunnen het niet laten…) was de keuze simpel voor Logochoc: ze wilden verder met Heers. Yes!

Aan de slag dus! Met resultaat: met 16 zoekwoorden in de top 3 van Google (waarvan 10 zoekwoorden op #1!) en 3% meer conversie.

Reality check: welke ROAS haal jij nu uit Google Ads?

Het gebeurt nog regelmatig: je hebt gekozen voor Google Ads uitbesteden, maar je hebt géén idee wat je Ads campagne nu eigenlijk oplevert. Sterker nog: is ‘ie eigenlijk wel rendabel, die Ads campagne?

Krab jij je nu achter je oren omdat je eigenlijk niet precies weet hoe rendabel jouw Ads campagne is? Terecht.

Google Ads is meer dan een advertentie maken op interessante zoekwoorden en die dan laten draaien tot het budget op is. Dat bleek ook bij LogoChoc: hun bestaande Ads campagnes boden zogezegd lekker veel ruimte voor verbetering in de ROAS. We begonnen heel simpel: met puinruimen.

Te generieke zoekwoorden sloten we uit, bijvoorbeeld zoektermen die particulieren aantrokken. LogoChoc is een B2B-bedrijf, dus we wilden het Adsbudget spenderen aan zakelijke klanten. Particulieren die het Adsbudget ‘wegklikken’, beïnvloeden de ROAS negatief.

Search, shopping en retargeting met slimme B2B Ads

Voor LogoChoc zetten we Google Ads breed in. De office manager die op zoek is naar relatiegeschenken, vindt de chocola van LogoChoc in Google Search en in Google Shopping. Verder retargetten we voor LogoChoc eerdere websitebezoekers met geselecteerde Ads.

Het komt erop neer dat we zorgvuldig geselecteerde potentiële kopers steeds weer een doosje heerlijke bonbons of een andere lekkernij onder de neus schuiven. En met resultaat: LogoChoc kan rekenen op een betrouwbare online stroom van afnemers voor hun chocolade traktaties.

Naast de vakinhoudelijke kennis is de passie voor online bij Heers echt bizar en aanstekelijk.

Meetbare website = meetbaar meer conversie

Bij LogoChoc koop je onder andere custom chocola met een eigen bedrijfslogo of tekst. Van zoiets bestel je natuurlijk niet klakkeloos 800 doosjes. Nee: je wilt graag eerst een proefbonbon. Dus pak je de telefoon, of je vraagt wat info aan via de website.

Eerst bellen, dan bestellen

Heb jij ook te maken met klanten die eerst info aanvragen via de website of bellen en dan pas bestellen? Doe dan net als LogoChoc: laat je website meetbaar maken!

Bij LogoChoc hebben we alle CTA’s op de website meetbaar gemaakt. E-mails en telefoontjes worden nu meegenomen in de metingen. Zo hebben we inzicht in wat de website, pagina voor pagina, precies oplevert aan leads en klanten. En aan omzet 😉

Inzicht in de customer journey met een meetbare website

We leggen onze hele strategie steeds naast die data van klantgedrag op de website. Zo weten we precies hoe websitebezoekers reageren op een bepaalde pagina, op een bepaalde knop.

Je snapt: daar doen we ons voordeel mee. Lees: daar harken we nog meer klanten mee binnen voor LogoChoc.

SEO resultaten: LogoChoc 10x op #1

  • Van 0 naar 10 zoekwoorden op #1 in Google
  • Van 0 naar 16 zoekwoorden in de top 3

Wat dat oplevert?

  • Dik 30% van de zoekers klikt in Google op resultaat 1.
  • Resultaat 2 en 3 zijn samen goed voor zo’n 25% van de klikken.
  • De algehele CTR is met 6% verhoogd, de conversie met 3%

Ik raad Heers aan aan iedereen die online wil groeien, maar niet aan m'n concurrenten ;)